رفتن به نوشته‌ها

JUST DO IT

چند ماهی هست که در  اینترنت با این شعار آشنا شدم. لحظه اول  که این نوشته رو دیدم، حس خوبی گرفتم. پس یکی از تصاویری که روی اون این جمله نوشته بود رو انتخاب کردم و روی بک گراند گوشیم گذاشتم. این روزها که میگم روزهایی هست که بعد از مدت ها راهم رو پیدا کرده بودم، برنامه جدید برای خودم و زندگیم نوشته بودم، تصمیمم رو گرفته بودم و درلحظه  شروع حرکت بودم.

برام خیلی جالب بود که همزمان با این شعار مواجه شدم واحساس کردم می­تونه محرک خوبی برای من باشه. هر دفعه با  باز کردن گوشیم ، اون رو میخوندم و انرژی می گرفتم. این جمله احساسی بمن می داد که انگار ناظری بالای سر من ایستاده و با قاطعیت تمام داره بهم میگه به هیچ چیز فکر نکن فقط برو انجام بده و شروع کن.بهانه نیار، مریض نشو، حرف نزن ، به آینده فکر نکن، نترس و فقط انجامش بده. و با توجه به این که من تمام اون گزینه ها رو داشتم، به کسی یا چیزی نیاز داشتم که منو هل بده برم جلو و از هیچ چیزی نترسم و به هیچی فکر نکنم که جلوی حرکتم رو بگیره.

بعد از اینکه عکس این شعار رو روی بک گراند گوشیم گذاشتم هر لحظه جلوی چشمانم بود و کم کم وارد ناخودآگاهم شد. بطوری که هروقت یک کار سخت رو انجام میدادم می­گفتم من انجامش دادم. و حس خوب مضاعفی از انجام دادن اون می گرفتم. مثلا و قتی برنامه روزانه ام  رو کامل تیک میزدم یا وقتی ورزشی که جدیدا شروع کرده بودم رو با تمام سختی هاش انجام می دادم.

بعد از انجام دادن بعضی از اونها  مثل ورزشی که واقعا برام سخت بود متوجه میشدم که غیرممکن نیست و انجام شدنیه.و هرچقدر سخت باشه اگه تحمل کنم و اگه نکشم کنار میتونم بالاخره انجامش بدم. و توی اون لحظه افکار بزرگ تر با جسارت بیش تر میومد توی ذهنم و می گفتم پس اونها هم قابل انجام شدن هستن برای من ولی مثل الان باید برای اون عرق بریزم و تلاشم رو بیشتر کنم.

و از اونجا بود که این شعار جذاب که برای شرکت نایکی هست قلبا شعار خود من شد و باهاش شدیدا ارتباط  برقرار کردم و احتمالا خیلی بمن کمک خواهد کرد.

امروز که در مورد شرکت نایکی و داستان انتخاب شعارشون داشتم میخوندم برام خیلی جالب بود که این شعار از یه اتفاق تلخ گرفته شده و در جهت مثبت استفاده شده و بشدت نتیجه گرفته.

از اونجا که من از جمله آدم هایی هستم که به کلمات و باری که دارن خیلی معتقدم و به این فکر می کنم که کلمات و جملاتی که ما در جایگاه های مختلف بیان می کنیم چقدر میتونه تاثیر­گذار باشه از داستان  شعار نایکی و دقتی که در جمله انتخابی شده،  بسیار لذت بردم. خلاصه به این شکل بوده :

داستان از این قراره که شرکت نایک در رقابتی که با ریباک داشته( که ریباک در اواسط هشت میلادی روند رشد بسیار خوبی داشته)، با آژانس  تبلیغاتی کوچکی بنام ” وایدن و کندی”  شروع به همکاری میکنه. وایدن که یکی از موسسین آژانس تبلیغاتی بوده به این فکر می­کنه که این کمپین باید پیام واحدی رو به مخاطبین خودش انتقال بده. که از جای خیلی عجیب و جالبی الهام میگیره و شعاری برای نایک تعریف میکنه که بسیار موثر بوده.

گری گیلمور که محکوم به قتل دونفر بود در سال ۱۳۹۷۷ در ایالت یوتا اعدام شد. در آخرین لحظه زنده بودنش بعنوان آخرید حرف گفت انجامش بدید.

یازده سال بعد وایدن این کلمات رو کمی تغییر داد و شعار معروف  جاست دو ایت رو برای شرکت نایک ساخت.

که این شعار باعث شد، همه ی مردم با سنهای متفاوت و در هر شرایطی  رو شامل میشد و هر کسی میتونست از شعار برداشت خودش رو داشته باشه.

منتشر شده در رشد فردی

یک دیدگاه

  1. چقدر جالب بود. من چند وقت پیش داشتم کفش باز رو می‌خوندم، کتابی که فیلیپ نایت نوشته و داستان خلق برند نایک بود. این‌که جوانی با دست خالی چطوری چنین برندی رو خلق می‌کنه. و اینجا با داستان شعارش از سمت تو مواجه شدم که لذت خوندن اون کتاب رو دوچندان کرد.

    یکی از جملاتش همیشه یادم می‌مونه: « زندگی یعنی رشد، یا رشد می‌کنی و یا می‌میری.»

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *